Le plaisir évoqué par l’odeur d’une brioche chaude, d’un feu de bois ou de l’air marin au soleil, et l’émotion suscitée par la réminiscence d’une odeur de notre passé, sont parmi tant d’autres de bons exemples de la manière dont l’odorat rend notre vie meilleure.

Grâce à notre nez, qui nous sert tout autant à respirer qu’à sentir, nous sommes constamment traversés par l’air et toutes les odeurs qu’il porte en lui. Inspiration après inspiration, les odeurs remplissent nos expériences et notre vécu de sensorialité.

Seul sens directement relié au système limbique (structure du cerveau jouant un rôle essentiel dans les émotions et la formation de la mémoire), l’odorat possède une très forte puissance d’évocation. Le parfum est un exhausteur d’émotions, de sensations et d’expériences. Il enchante et captive.

La qualité de vie passe par la richesse des sens. Aujourd’hui, la tendance d’une philosophie de vie plus authentique nous pousse à trouver dans notre quotidien plus de sensorialité, de poésie et d’étonnements, sans se déplacer jusqu’au bout du monde.

Le parfum se mêle aux autres sens pour créer une harmonie poly-sensorielle encore plus riche, plus forte. « Les parfums, les couleurs et les sons se répondent » Charles Baudelaire

Le design olfactif apporte aux arts, aux lieux publics ou privés, aux marques, une nouvelle dimension sensorielle qui enrichit l’expérience sensorielle et spirituelle et accroit l’impact émotionnel et donc l’attachement affectif du public ou des utilisateurs.

Scent marketing  have a great power over our emotions. With its vision and passion for perfume, Parfum en Scène awakens the sense of smell and brings a new sensory and emotional dimension to brand strategy, brand events, and to public, artistic or cultural spaces. Parfum en Scène exists to enrich brand identity and customer experience.

Scent marketing is the result of a sensory composition, an artistic identity, an enchanting story … of a brand, a public or private space, an artwork.

The Parfum en Scène workshop creates and develops perfumes, scented products and scenographies to tell those stories and make the world a more beautiful place.

The spirit

All our perfumes are created and developed exclusively in France, in Paris, the world capital of luxury and creation. All our essences come from Grasse, the birthplace and paradise for perfume in the south of France.

We work in an authentic way using the best French heritage as well as contemporary savoir-faire and knowledge, promoting craft, traditions and beautiful raw materials.

We find our scent marketing inspiration in the world’s artistic expressions and 1 hour cash advance bad credit creative trends, in order to design our perfumes in the zeitgeist.

We see beauty in everything and are always filled with wonder.

The designer

Clémence has a passion: to reveal and diffuse a new sensory dimension not yet widely promoted, the sense of smell, through a poetic and creative vision.
Following her childhood dream, Clémence specialized in Perfume creation and entered the leading Perfume creation school ISPICA, founded by the Guerlain family in Versailles. Her experience of the luxury scent world includes over 5 years in the L’Oreal group as a fragrance development manager for several luxury brands (Lancôme, Armani, Helena Rubinstein, Biotherm)
In 2012, she created her own scent design workshop Parfum en Scène.

Logo

Perfumes are activators of emotions.
Our logo symbolizes the physical path of the scented molecules crossing the space from their source to the nose, thus arousing emotions… The scented emotions’ path!